fredag 12 oktober 2012

ADHD-coaching




Onsdag kväll och hela torsdagen fylldes skolans aula av anhöriga och personal för att lyssna på Lasse Andersson som berättade utifrån ett inifrån perspektiv hur det är att leva med ADHD.

Hans budskap var tydligt: Tala inte om för oss vad vi gör fel Berätta istället hur vi ska göra.
Båda föreläsningarna betonade vikten av kunskap och ett gott förhållningssätt.

Många nöjda deltagare kommenterade dagen "Vad bra det är", "Jag har fått många AHA-upplevelser", "Han borde alla i arbetsgruppen få lyssna på", "Vilken tur att jag prioriterade den här dagen", "Jag har lärt mig massor"..

Jag instämmer Får du möjlighet att lyssna på Lasse Andersson Gör det. Hoppas han kommer till Mora igen i vår.

http://www.adhd-coaching.se/

Kerstin Gatu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar